2009年3月10日 星期二

一夜情 偷情


成人電話

健康

換妻俱樂部


同伴性教育
  同伴教育是指具有相同背景,或是由於某種原因使其具有共同語言的人在一起分享信息、觀念或行為技能,以實現教育目標。人們通 常願意聽取年齡相仿、知識背景、興趣愛好相近的同伴、朋友的意見和建議,青少年尤其如此。此種教育方式應用在性教育上,就稱為同 伴性教育。     教學生用火柴,不是為了放火     「我們不是老師,是你們的師兄、師姐,我們都是自願參加的,大家在談論性的時候不必拘謹……」教室裡的氣氛安靜、坦然,聽課 的學生每人都發給了一隻安全套,而講台上的「小老師」則拿著一個安全套在一個男性性器官的模型上進行演示,從撕開包裝,到使用中 和使用後的處理方法一一講解清楚。     整個活動現場氣氛活潑輕鬆,除個別女生略顯羞澀發言不很積極外,學生們態度都很自然,積極投入。對於頗有爭議的在活動過程中 傳授安全套使用方法這一點上,那位同伴性教育的中方負責人的看法是:大學生性行為的逐年上升是客觀存在的事實,所以從預防艾滋病 、性病傳播的角度出發,對他們進行安全性行為教育是有必要的。「教會學生使用火柴,並不是叫他們用來放火。」她最後說。     我自豪,因為我有勇氣做同伴性教育     國內某知名醫院的李昕同學是在該校招募的同伴性教育者之一。有一次,她被再次「派往」一所理工科大學舉行活動,為了使接受教 育的同學能夠直觀地理解問題,她隻身到街上揭來一張關於「包治性病」的廣告,對於一個女孩來說,在數十雙眼睛的「監視」下用十來 分鐘時間耐心地揭下這種廣告,所需要的勇氣是可想而知的!     最終,那所理工科大學的學生們以他們對知識的強烈渴求將1個半小時的課延長到兩個半小時,並在課程結束時致以熱烈的掌聲。更 讓人感動的是,一位該校的男生在教室外等了一個多小時,為的只是代表曾聽過課的同學向李昕和她的同學真誠地道聲感謝,並送上幾聽 飲料表示心意,衷心地希望這種活動能更多開展。     其他幾位同伴性教育者也各有自己的感想:     「我驚奇地發現「同伴性教育」這種新形式真是太棒了!同齡人之間沒有隔閡,幾分鐘前還是陌生人,幾分鐘後變成朋友,這種由青 春賦予我們的天性在兩代人之間是無法找到。你能夠體驗到在哪種課堂上可以隨意大笑之後的舒暢嗎?我們能夠!     「我為自己而感到驕傲,我會永遠記住:我曾經是一名同伴性教育者!」

性知識 性心理

1 則留言:

happyorg 提到...

Bagaimana untuk menjawab masalah seksual kanak-kanak


Lebih daripada anak perempuan berusia 3-tahun. Menyuarakan kepala sedikit pandai khas, terdapat tidak terkira "mengapa" sepanjang hari, ditanya tanpa henti. Kebanyakan sebagai orang yang sukar adalah "mengapa

"Bagaimana untuk menjawab seolah-olah tidak sesuai, dan terpaksa lusuh. Bagaimanapun, beliau tidak mencapai tujuan ini tidak berputus asa selepas beberapa ketika mahu keluar. Bagaimana untuk menjawab rambut kanak-kanak

Soalan?

Hampir setiap kanak-kanak harus bertanya ibu bapa mereka mengenai isu-isu seksual, dan majoriti ibu bapa menjawab lebih atau kurang malu.

Berusia tiga tahun kanak-kanak, yang dipanggil "soalan psikologi, kepala penuh" mengapa ". Mereka adalah yang paling berminat dan yang paling segi penyelesaian Mo adalah tentang seks ditanya

Soalan, tetapi apa-apa percambahan masalah juga yang paling awal, seperti:

"Saya datang dari mana?"

"Kenapa saya suka Mom and Dad, seperti Mak Cik?"

"Mengapa abang saya mempunyai zakar yang kecil, saya tidak melakukannya?"

"Mama dan Ayah marah dengan saya?"

Isu-isu ini, amalan sesetengah ibu bapa adalah ketakutan sumpahan cheat:

"Anda bapa meningkat dari hutan gunung." (Cheat)

"Bodoh, ini buat? Tahu malu." (Laknat)

"Kekurangan kemajuan, perkara yang tidak meminta-unpromising Jangan berkembang, saya memukul anda!" (Scare)

Ini pendekatan salah pendidikan, bukan sahaja tidak dapat membuka kunci misteri kanak-kanak itu, yang berlawanan, akan membuat kanak-kanak misteri: Kenapa Mom and Dad ditanya.

Menjawab dan bertanya soalan-soalan yang tidak dijawab, bukan sahaja tidak menjawab, tetapi juga marah? Mengapa tanyakan soalan-soalan "bodoh", "kurang kemajuan? Ia adalah misteri ini buatan manusia, supaya dia

Telah hilang pendidikan asas awal, letakkan bahaya tersembunyi untuk pembentukan psikologi seksual kesilapan.

Jadi, ia harus bagaimana untuk menjawab kanak-kanak yang kedua-duanya melibatkan seksual yang melibatkan masalah genetik? Amalan seorang guru wanita yang sangat bijak. Cerita dongeng beliau untuk masalah kanak-kanak, kereta api pagi "arnab sedikit" kata seorang wanita tua yang dibangkitkan dalam gadis arnab. Walaupun menaikkan dengan berhati-hati, tetapi gadis arnab sentiasa tidak berpuas hati kerana seseorang itu kesepian, melihat di mata datuk dalam minda, satu hari adil, kelompok guys lompat coklat arnab. Tidak lama lagi, orang-orang arnab coklat dan gadis arnab putih menjadi kawan yang baik, dan kemudian berkahwin. Ha! Pada petang musim bunga, arnab sangkar, Tim 4 Bunny guys, arnab coklat apabila bapa arnab arnab gadis apabila Ibu Arnab Bersama-sama mereka diberi makan arnab bayi. 4 Bunny tidak warna yang sama seperti bapa adalah perang, kedua-dua seperti ibu adalah putih, ada satu, tidak seperti bapa saya, tidak seperti ibunya adalah hitam. Mereka mempunyai zakar yang kecil arnab kecil lelaki, tidak Doe kecil, bapa arnab arnab ibu bayi yang baik.

Selesai cerita dongeng, maka persoalan kanak-kanak. Ditanya kanak-kanak untuk tidak memahami kanak-kanak akan gembira untuk melompat, bahagian sisi tepuk bahawa dia memahami.

Kanak-kanak berusia tiga tahun, berkata mendalam mereka tidak dapat memahami, menyalakan beberapa perkataan keras untuk mengatakan dengan tepat bentuk cerita dongeng, metafora binatang, tidak syak lagi ia adalah taktik yang sesuai.

http://lifeorg.web.fc2.com/